Je denkt misschien dat een bezoekje aan de kapper altijd vlekkeloos verloopt, maar dat is niet altijd het geval. Of je nu iedere maand, eens per halfjaar of zelfs wekelijks in de stoel zit, er zijn van die dingen waar je kapper niet bepaald blij van wordt.
Zonder dat je het doorhebt, kunnen bepaalde gewoontes bij klanten zorgen voor flink wat ergernis. Daarom hebben we een lijstje gemaakt met vijf dingen die kappers als storend ervaren. Benieuwd of jij je hier schuldig aan maakt?
Te laat komen, slecht voor de planning
Iedere kapper heeft een strakke planning, en daarom is het superbelangrijk dat je op tijd komt. Wanneer je te laat verschijnt, lopen de volgende afspraken ook uit, en dat brengt onnodige stress met zich mee. Respect voor de tijd van je kapper is essentieel om alles soepel te laten verlopen. Dus, hoe druk je dag ook is, zorg dat je op tijd in de stoel zit.
Liegen over je haargeschiedenis is geen goed idee
Het kan verleidelijk zijn om bepaalde details over je haargeschiedenis achterwege te laten, maar wees toch maar eerlijk. Kappers zien vaak in Ć©Ć©n oogopslag of je waarheid niet helemaal klopt.
Bovendien heeft liegen geen enkele zin, want uiteindelijk kom je zelf in de problemen als je kapper iets verkeerd inschat door een gebrek aan informatie. Een eerlijk gesprek zorgt ervoor dat je het beste resultaat krijgt. Vertrouw erop dat je kapper je wilt helpen, en open kaart spelen is daarbij de eerste stap.
Onbeleefd zijn maakt de ervaring ongemakkelijk
Iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar probeer dat niet mee te nemen naar je kappersbezoek. Kappers zitten namelijk niet te wachten op korte antwoorden of een botte houding.
Het kappersbezoek is voor veel mensen een moment van ontspanning en rust, en onbeleefdheid kan de sfeer flink verpesten. Probeer dus, zelfs als je met iets anders zit, je beleefd en vriendelijk op te stellen. Je kapper zal dat zeker waarderen.
Weet wat je wilt voor je in de stoel plaatsneemt
Natuurlijk kan een kapper je adviseren, maar het is handig als je van tevoren al een idee hebt van wat je wilt. Of je nou voor highlights gaat, de puntjes laat knippen of misschien voor een heel nieuwe look gaat, het helpt enorm als je een duidelijk plan hebt.
Kappers vinden het lastig als ze zonder enige richting aan het werk moeten, en klanten die niet weten wat ze willen kunnen al snel als lastig worden ervaren.
Realistische verwachtingen zijn een must
Je kapper is goed in wat hij of zij doet, maar wonderen verrichten kan niemand. Als je van nature dun haar hebt, kun je niet verwachten dat je met een volle bos naar buiten loopt.
En donkere lokken in Ć©Ć©n sessie blond maken? Dat kost tijd en moeite. Door realistische verwachtingen te hebben, help je niet alleen jezelf, maar ook je kapper. Zo voorkom je teleurstellingen en zorg je voor een positieve ervaring voor jullie beiden.
Heb jij je weleens schuldig gemaakt aan een van deze dingen? Laat het ons weten in de reacties op Facebook!